Корпоративни

Кока Кола ХБК обяви своите 7 цели за устойчиво развитие

koka-kola-600Кока-Кола ХБК представи своите нови седем цели за устойчиво развитие, които Компанията планира да изпълни до 2020 г. Те са насочени към намаляване на въздействието върху околната среда, подобряване ефективността на производството и развитието на общностите и работа в подкрепа на 17-те глобални цели за устойчиво развитие на ООН. Седемте цели надграждат първоначалните ангажименти за 2020 г, обявени миналата година, за намаляване на консумацията на вода и интензивността на преките въглеродни емисии на компанията съответно с 30% и с 50%.

Кока-Кола ХБК планира да:
·   използва 40% от общата енергия от възобновяеми и чисти енергийни източници;
·   рециклира минимум 40% от опаковките на продуктите си на пазара;
·   въведе използването на рециклирани (или произведени от възобновяеми материали) РЕТ опаковки, които ще представляват минимум 20% от общото количество, лансирано на пазара;
·    намали количеството на първични опаковки с 25% на литър произведена напитка;
·  сертифицира над 95% от основните селскостопански суровини в съответствие с водещите принципи за устойчиво земеделие на системата на Кока-Кола;
· инвестира поне 2% от своята годишна печалба, преди данъчно облагане, в обществото;
· удвои броя на служителите, които участват в доброволчески инициативи през работно време, като достигне 10%.

* * *
През последните няколко години Кока-Кола ХБК намали използването на вода с 2.1 милиарда литра, което се равнява на чаша вода за всеки човек на планетата. За последните пет години глобалният въглероден отпечатък от продуктите на компанията бе намален с 1.07 млн. тона, като резултат от инвестирането в нисковъглеродни технологии и технологии за енергийна ефективност. Това се равнява на годишните емисии на парникови газове на над 200 000 леки автомобила.

През 2015 г. компанията инвестира 8.2 млн. евро – 2.3% от печалбата си преди данъчно облагане, в подобряване на благосъстоянието на общността, опазване на околната среда и водите, развитие на младежта, в партньорство с над 230 неправителствени организации.

Кока-Кола ХБК фокусира вниманието си и върху това да поднася своите напитки в иновативни опаковки. Посредством употребата на съвременни технологии Компанията е въвела бутилки, които съдържат повече от 50% рециклиран материал. Освен това „Туист“ бутилките са с 22% по-леки от предишни опаковки. Миналата година употребата на PLANTBottle® нарасна значително с впечатляващите 254%. 30% от опаковките PLANTBottles® са от растителен материал и са напълно рециклируеми. Те вече са достъпни на 10 от 28-те пазара, на които оперира Кока-Кола ХБК, като броят им ще се увеличи през идната година.

Димитрис Лоис, главен изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК, каза: „Амбициозните цели, които обявяваме днес, отразяват нашия ангажимент да сътворим по-добро бъдеще за нашите служители и за общностите, на които служим. Те са част от цялостната ни стратегия, която издигна Кока-Кола до лидерската позиция за устойчивост сред компаниите за напитки и която показа решителността ни да развиваме бизнеса си отговорно, успешно и продължително.“

През септември 2016 г. Компанията бе обявена за световен лидер в устойчивото развитие в категория „Напитки“ в класацията на Дау Джоунс (DJSI).

Подобни публикации

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.